سو سو امیدیں بندھتی ہے اک اک نگاہ پر 

iqbal poetry in urdu
iqbal poetry in urdu




سو سو امیدیں بندھتی ہے اک اک نگاہ پر 
مجھ کو نہ ایسے پیار سے دیکھا کرے کوئی



نہ سمجھو گے تو مٹ جاؤ گے اے ہندوستاں والو 
تمہاری داستاں تک بھی نہ ہوگی داستانوں 




عمل سے زندگی بنتی ہے جنت بھی جہنم بھی 
یہ خاکی اپنی فطرت میں نہ نوری ہے نہ ناری ہے 




تمنا درد دل کی ہو تو کر خدمت فقیروں کی 
نہیں ملتا یہ گوہر بادشاہوں کے خزینوں میں 





ڈھونڈتا پھرتا ہوں میں اقبالؔ اپنے آپ کو 
آپ ہی گویا مسافر آپ ہی منزل ہوں میں 



سارے جہاں سے اچھا ہندوستاں ہمارا 
ہم بلبلیں ہیں اس کی یہ گلستاں ہمارا 




باطل سے دبنے والے اے آسماں نہیں ہم 
سو بار کر چکا ہے تو امتحاں ہمارا 





جمہوریت اک طرز حکومت ہے کہ جس میں 
بندوں کو گنا کرتے ہیں تولا نہیں کرتے 




عشق بھی ہو حجاب میں حسن بھی ہو حجاب میں 
یا تو خود آشکار ہو یا مجھے آشکار کر 





عقابی روح جب بیدار ہوتی ہے جوانوں میں 
نظر آتی ہے ان کو اپنی منزل آسمانوں میں 





یوں تو سید بھی ہو مرزا بھی ہو افغان بھی ہو 
تم سبھی کچھ ہو بتاؤ مسلمان بھی ہو 





وطن کی فکر کر ناداں مصیبت آنے والی ہے 
ری بربادیوں کے مشورے ہیں آسمانوں میں 




عقل کو تنقید سے فرصت نہیں 
عشق پر اعمال کی بنیاد رکھ 





ترے آزاد بندوں کی نہ یہ دنیا نہ وہ دنیا 
یہاں مرنے کی پابندی وہاں جینے کی پابندی 




انوکھی وضع ہے سارے زمانے سے نرالے ہیں 
یہ عاشق کون سی بستی کے یارب رہنے والے ہیں 




بتوں سے تجھ کو امیدیں خدا سے نومیدی 
مجھے بتا تو سہی اور کافری کیا ہے 




نہیں ہے ناامید اقبالؔ اپنی کشت ویراں سے 
ذرا نم ہو تو یہ مٹی بہت زرخیز ہے ساقی 



باغ بہشت سے مجھے حکم سفر دیا تھا کیوں 
کار جہاں دراز ہے اب مرا انتظار کر 





یقیں محکم عمل پیہم محبت فاتح عالم 
جہاد زندگانی میں ہیں یہ مردوں کی شمشیریں 




بھری بزم میں راز کی بات کہہ دی 
بڑا بے ادب ہوں سزا چاہتا ہوں 





ہے رام کے وجود پہ ہندوستاں کو ناز 
اہل نظر سمجھتے ہیں اس کو امام ہند